پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم
سرخط خبرها

خودرو دنا پلاس بخریم یا سورن پلاس؟ + مشخصات فنی

  • کد خبر: ۷۰۳۷۸
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
  • ۳
خودرو دنا پلاس بخریم یا سورن پلاس؟ + مشخصات فنی
مشخصات فنی خودرو دنا پلاس و سورن پلاس در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، دنا پلاس با سورن پلاس است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی دنا پلاس:

دنا پلاس، خودرویی ساخت کشور ایران است که در سال ۱۳۹۵ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۶۴۶ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۵۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

دنا پلاس بخریم یا سورن پلاس؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

دنا پلاس بخریم یا سورن پلاس؟ + مشخصات فنی

از جمله امکانات  این خودرو می توان به فرمان هیدرولیک مجهز به کروز کنترل، تنظیم اتوماتیک کانال تهویه برای سرنشینان عقب، چراغ جلو دارای لامپ LED و نئون و چراغ روز (Day Light)، چراغ جلو و عقب جدید، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، چراغ داخل داشبورد، چراغ‏ های سقفی جلو و عقب، چراغ روشنایی فضای پایین داخل کابین، طرح جدید آینه‏‌های جانبی، آینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد اشاره کرد.

دنا پلاس بخریم یا سورن پلاس؟ + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به شیشه بالابر‌های جلو و عقب برقی، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز، دوربین دید عقب، هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس)، قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی، کمربند‌های ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین، شیشه‌های سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید)، سان روف، کروز کنترل است.

از دیگر تجهیزات این خودرو می توان به ستون فرمان تلسکوپی (جمع شونده)، سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک، نمایشگر دمای محیط ،آنتن سقفی جدید (Shark fin) به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب، جا عینکی، تنظیم زاویه نور چراغ ‏های جلو از داخل، تغییر استایل جانبی خودرو (درب‌ها به همراه شیشه لچکی عقب، دستگیره‌ها، گلگیر‌ها و آینه‏‌های جانبی)، دستگیره‏های درب‌ها به رنگ کروم، تودوزی مخمل، دسترسی به صندوق عقب از داخل، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، قطعات دکوراتیو طرح چوب، سیستم قطع سوخت خودکار، سیستم کنترل بخار بنزین و کارت طلایی چهار ستاره اشاره کرد.

معرفی سورن پلاس:

سورن پلاس، خودرویی ساخت کشور ایران است که در سال ۱۳۹۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۶۵۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۵۹ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

دنا پلاس بخریم یا سورن پلاس؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده دستی پنج سرعته استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۶ لیتر است.

دنا پلاس بخریم یا سورن پلاس؟ + مشخصات فنی

از جمله تجهیزات این خودرو می توان به سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز، هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس)، قفل مرکزی با ریموت کنترل، کمربند‌های ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع، کروزکنترل، کامپیوتر سفر و تریم چرمی اشاره کرد.

دنا پلاس بخریم یا سورن پلاس؟ + مشخصات فنی

خودرو
دنا پلاس سورن پلاس
کشور سازنده
ایران ایران
سال (طراحی)
1395 1398
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1646سی سی 1650سی سی
حداکثر قدرت
115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
157 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه 159 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 دنده دستی دستي پنج سرعته
شتاب 0 تا 100
13.5 ثانیه 12 ثانیه
حداکثر سرعت
189 کیلومتر در ساعت 190 کیلومتر در ساعت
وزن
1258 کیلوگرم 1257 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4559 طول - 1720 عرض - 1460 ارتفاع 4534 طول - 1720 عرض - 1460 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2671 میلیمتر 2671 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.7 لیتر در هر صد کیلومتر 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
60 لیتر 66 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 4
ترمز و پایداری
ترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو ديسكي خنك شونده - ترمز عقب ديسكي ترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو ديسكي ترمز عقب ديسكي
کیسه هوا
داراي 4 كيسه هوا (راننده - سرنشين جلو و جانبي) راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی
فرمان مجهز به كليدهاي كنترلي سيستم صوتي و هندزفري موبايل - داراي مانيتور مالتي مديا تصويري لمسي با رهياب (GPS) و هندزفري موبايل بلندگوهاي جلو و عقب تيوتر سيستم صوتي MP3 - بلندگوي جلو و عقب - آنتن اكتيو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
1
1
الان باشرایط تحریمی سخت تولیددناپلاس اتومات انقلابی درصنعت خودروسازی ایران بوده این خودربا
کیفیت بالاوباکسب۵ستاره بودن ازلحاظ کیفیت بهترین وکامل ترین وفولترین خودروودررده خودروهای دنیاقرارداردالان کسی صفراین خودروراحاضربه فروشش نیست وقیمت آن از۶۵۰م تومان بالاتررفته است.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
0
3
به نظر من در کل سورن پلاس خیلی بهتره فقط کاشکی یه مانیتور براش میذاشتن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
با سلام در مدل 1401 مانیتور اضافه شده و در کل سورن پلاس سورای نرمتر وجا دارتر هست. فقط سانروف نداره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->